Portrettbilde Fredrik Paulsberg

Tittel:
– Fysioterapeut
– Webansvarlig ved Rosenborgklinikken Fysioterapi AS
Omfang av stilling ved klinikken: 90% med kommunal driftsavtale.
Spesialitet/akademisk grad/utdannelse:
– Spesialist i idrettsfysioterapi
– MSc i Exercise Physiology and Sport Sciences (NTNU)
Jobber ved følgende avdeling(er): Lerkendal og Lade.
Annen faglig aktivitet:
– Ekstern sensor for fysioterapiutdanningen ved NTNU
– Bedriver forskning innenfor fysioterapifaget
– Foredragsholder

Mobil: 971 45 207
E-post: fredrik@rkfysio.no

Om Fredrik

Fredrik er en dyktig fysioterapeut med utdannelse fra Trondheim, og han har fullført sin mastergrad ved NTNU. Han har en variert bakgrunn som tidligere aktiv utøver innen idretter som håndball, motocross og olympisk vektløfting. Han har også hatt æren av å være fysioterapiansvarlig for landslagsutøver i olympisk vektløfting, Sol Anette Waaler, samt bidratt inn mot flere prestasjonsgrupper innenfor idrett.

Fredrik har spesialisert seg innen håndtering av langvarige smerter, bruk av trening som en viktig del av smertelindring, samt behandling av idrettsskader med en basert på solid forskning.

Han har en variert og bred arbeidserfaring med både arbeidsuføre og yrkesaktive mennesker som har ulike grader av funksjonsnedsettelse og smerteproblemer. Han har også ekspertise innen idrettsskader, idrettsmedisin, ortopediske utfordringer, livsstilsendring, langvarige sykdommer og pasienter som står overfor utfordringer knyttet til kreft eller nevrologi.

Fredrik har også flere vitenskapelige publikasjoner, som understreker hans engasjement for å holde seg oppdatert med den nyeste forskningen.

Spesielt har Fredrik ekstra kompetanse og erfaring innen behandling av en rekke skulder-, kne- og hofteutfordringer. Dette inkluderer plager som menisk- og korsbåndsskader samt andre båndskader i kneet, kasteskulder hos idrettsutøvere, vekstrelaterte problemer som f. eks Osgood-Schlatter sykdom, samt slitasjeskader som artrose i hoften. Hans evne til å identifisere og skreddersy behandlinger for disse spesifikke problemene har hjulpet mange pasienter med å redusere smerter og bedre funksjonalitet.

Nyhetspublikasjoner