Erfaringer med videokonsultasjoner
Vår journalsystemleverandør, Aspit, har i juni 2021 intervjuet Lasse og Fredrik om Rosenborgklinikken Fysioterapi sine erfaringer med videokonsultasjoner.
De forteller om fordeler og mulige begrensninger i videokonsultasjon som behandlingsformat. Du kan lese hele intervjuet ved å følge linken nederst i denne saken.
Mange pasienter er positivt overrasket over hvor godt tilbudet fungerer til å imøtekomme mange av behovene i et fysioterapiforløp. Nå trekkes det ofte frem at tilbudet er tidsbesparende, særlig i form av redusert fraværstid i en ellers hektisk hverdag.
Fredrik Paulsberg
Fysioterapeut, Rosenborgklinikken Fysioterapi
Aktualisert med koronapendemien
Man kan trygt si at ingen bransjer slapp unna en endret hverdag når koronapandemien traff verden og Norge i mars 2020. Dette var også sant for fysioterapeuter og helsepersonell generelt, inkludert Rosenborgklinikken Fysioterapi. Klinikken måtte stenge for fysiske konsultasjoner, og vi ønsket en lite utforsket kontaktflate velkommen – videokonsultasjonene.
Vi fant fort ut at videokonsultasjoner ikke bare var gjennomførbart, men også et meget nyttig verktøy. Med små modifikasjoner til standard undersøkelse og konsultasjon, samt litt tålmodighet hos både pasienter og fysioterapeuter, kunne man få meningsfylte møter også når praktiske hensyn gjorde fysisk oppmøte umulig. Vi har fortsatt bruken av videokonsultasjoner etter at myndighetene lettet på restriksjonene, og mange pasienter setter pris på fleksibiliteten dette tilbudet innehar.
Tidlige erfaringer med videokonsultasjoner
Norsk Fysioterapiforbund (NFF) intervjuet Lasse i begynnelsen av april 2020, om hans erfaringer med videkonsultasjoner etter bare et par måneders bruk. Følg link nederst i dette innlegget for å se hele intervjuet på YouTube.
Skrevet av
Rosenborgklinikken Fysioterapi